Zapraszam Was do świata gier planszowych i do wspólnej przygody wraz ze mną w wariantach solo i nie tylko. Poniżej ostatnie rozgrywki:
Dawno dawno temu obiecałem Wam jeszcze rozgrywkę w uwielbianą przez wielu grę kooperacyjną Spirit Island, więc kolejny raz słowa dotrzymuję. Tym razem typowa solowa rozgrywka, z jednym duchem - Nieokiełznanym Siewcą Zieleni. Ale żeby nie było tak łatwo zastosowałem inną planszę - na stronie utrudniającej grę o trzy poziomy. Dodatkowo gram z przeciwnikami "Królestwo Brandenburgii i Prus" oraz scenariuszem "Ochrona serca wyspy". Co z tego wyszło? Zobaczcie sami - odcinek nagrany już ponad pół roku temu, przeleżany, doczekany :)
Kolejna rozgrywka w tytuł, który w podstawce nie posiada wariantu solo i kolejny raz zaprezentuję Wam świetną Automę ze stajni Mautoma. Dużo było drukowania, ale to pokazuje tylko ogrom pracy, jaki został włożony w przygotowanie tego wariantu. I aż żal w niego nie grać, zwłaszcza że sama gra jest świetnym, mało docenianym tytułem, w którym jak to u pana Tasciniego bywa, trzeba ostro kombinować i palić zwoje. Czy to był dobry dzień na granie i nagranie? Zapraszam na pełną rozgrywkę poprzedzoną wyjaśnieniem zasad.
Są takie gry, w których na pierwszy rzut oka warianty solo wydają się być bezsensowne, a jeżeli już są to działają zazwyczaj kiepsko. Ale są wśród nich także tytuły, w których ten wariant solo został tak wymyślony, że daje wystarczającą satysfakcję z gry, by móc nazwać go udanym i stwierdzić, że nie był on doklejony na siłę. I właśnie Age of Steam mimo, że rozwija skrzydła i jest niesamowitym tytułem dopiero przy 3, 4, czy 5 graczach, to jest właśnie tą grą, w której wariant solo pozwala maniakowi torów i przewożenia towarów całkiem przyjemnie się pobawić. I choć pozbawiona jest wtedy etapu licytacyjnego, który jest w tej grze bardzo istotny, potrafi dużo zmienić, wprowadzić dodatkowy dreszczyk emocji do rozgrywki, to mimo to jest nadal dającym wiele przyjemności rozwiązaniem. Zapraszam na kilka słów o zasadach gry, a zaraz potem pełną rozgrywkę solo na mapie Barbados.
To odcinek z cyklu "jak nie grać w daną grę". To tytuł, w którym każdy mój ruch woła o pomstę do nieba, jest najgłupszym ruchem na świecie, śmiać się będą wszyscy, którzy będą oglądali tego gameplaya... Ale mimo wszystko publikuję ten materiał, bo chciałbym Wam pokazać, jak gra się przeciwko panu Koszmarowi w wariancie solo w grę Pracownia Snów. Gubią mnie tu karty snów, umiejętność budowania tych krajobrazów, losowość w doborze tychże kart i okruchów. Ale zobaczcie sami, czy ten tytuł i ten wariant, który na potrzeby trochę ciekawszego grania musiałem nieco zmodyfikować, przypadnie Wam do gustu.
No i doczekaliśmy kolejnego jubileuszowego odcinka. Z tej okazji świętować razem ze mną wpadli pożądani goście. I tak oto zrodził się kolejny NieSoloGram. Tym razem pokażemy Wam naszego ulubionego fillerka, który takowym oczywiście nie jest, bo zawsze schodzi nam na to grubo ponad godzinę, ale tak lubimy tę grę, że postanowiliśmy podzielić się z Wami pełną rozgrywką w Troyes. Zapraszamy!
Zbudowanie nowoczesnego zoo nie należy do najłatwiejszych zadań. Podobnie jest w nowej grze Ark Nova, w której będę zbierał karty z przeróżnymi zwierzętami, sponsorami, którzy będą ulepszać wygląd i funkcjonowanie mojego zoo, a także z projektami ochrony przyrody. Będę budował wybiegi a następnie zasiedlał je wybranymi gatunkami zwierząt. Wszystko to oczywiście po to, by zwiększać się na dwóch torach punktacji: atrakcyjności i ochrony przyrody. Kiedy te dwa tory się przetną, gra kończy się i wyłoniony zostaje zwycięzca. W rozgrywce solo wygląda to nieco inaczej, ale to już zobaczycie sami. Zapraszam!
Tym razem nieco inny odcinek. Na początku tradycyjnie zaprezentuję Wam zasady gry a potem to Wy dokonacie wyboru, którą rozgrywkę będziecie chcieli oglądnąć: typowy tryb solo lub wariant kooperacyjny sterowany przeze mnie. A kto jest gwiazdą dzisiejszego odcinka? Niejaki doktor Fuks, który będzie starał się nam zrobić kuku, tworząc wyrwy w czasoprzestrzeni i rozsiewając duplikaty. A my przypadkowi jak się okazuje członkowie Agencji będziemy starali się go powtrzymać, wykorzystując do tego swoje wrodzone moce oraz siłę artefaktów. A zatem gotowi? Start!
Czasami na kanale SoloGram mają miejsce podróże w czasie. Tym razem cofniemy się o 10 lat, kiedy to miała miejsce premiera gry Terra Mystica. Aby móc zagrać w nią solo należy zaopatrzyć się w dodatek od Automa Factory. Wirtualny gracz jest sprytny i jak zwykle jest oszustem - nie zbiera pieniędzy, mocy, robotników... Ale zbiera punkty. I tradycyjnie ten gracz, który zdobędzie ich więcej, wygra. Jak będzie tym razem? Zobaczcie najpierw kilka słów o zasadach gry, a potem pełną rozgrywkę solo z Automą na poziomie Automächtig.
RoboKid - to wredny bot stworzony przez jednego z fanów gry. To właśnie on - znaczy nie fan, a robo - będzie moim dzisiejszym przeciwnikiem w trakcie pełnej rozgrywki solo w Fort - ciekawą karciankę ze śmiesznymi ilustracjami. Będzie wrednie - bo będziemy sobie wykradać ziomków z podwórka. Nie będzie nudno - bo będziemy zbierać graty i pizzę oraz starać się pozyskać jak najwięcej ciekawych kumpli, by wspólnie zbudować najlepszą bazę pod słońcem - zwaną w grze fortem.
Ostatnio Richard Amann, Victor Peter i Dávid Turczi zabrali nas w świat przyszłości poplątany z przeszłością w Anachrony. Dzisiaj zapraszają nas do Magorii - stolicy iluzji, gdzie ja i mój wirtualny przeciwnik będziemy starali się zdobyć tytuł legendarnego spadkobiercy Dahlgarda - wielkiego mistrza iluzji. Będziemy zbierać odłamki trickerionu - artefaktu, który w rzeczywistości był czymś więcej niż tylko zwykłym talizmanem szczęścia. Będziemy zdobywać pieniądze, kolejnych pomocników i przedmioty, które pozwolą nam uczyć się i prezentować coraz to wymyślniejsze triki w miejskim teatrze. Podtytuł gry to Legendy iluzji... W przypadku polskiego świata gier planszowych można dopowiedzieć jeszcze: "Legenda jeszcze niewydana przez Portal" ;)Czy to się stanie? Nie wiem. Ale wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji zobaczyć jak działa Trickerion w akcji, w rozgrywce solo, zapraszam na pełną rozgrywkę przeplecioną z wyjaśnieniem zasad.