rozgrywki solo o grach statystyki kontakt

Sologram na YouTube Solo o grach na Spotify

ROZGRYWKI strona 6

Zapraszam Was do świata gier planszowych i do wspólnej przygody wraz ze mną w wariantach solo i nie tylko. Poniżej ostatnie rozgrywki:

 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21

 

» Marvel Zombies Rewolucja X-men | gameplay 154

Jedna głowa, dwie ręce i czterech super bohaterów - to skład dzisiejszej pełnej rozgrywki solo w nowość od Portal Games: kooperacyjną grę z linii Zombiecide - Marvel Zombies Rewolucja X-men. Przy dźwiękach pluszczącej fontanny będziemy sobie spacerować po parku, odwiedzać okoliczne posiadłości... wyważać drzwi, wybijać okna, ratować postronnych, zdobywać klucze do szklarni i garażu, a także przy okazji w różnoraki sposób traktować przechadzających się obok nas szwendaczy, biegaczy, spaślaków w czołgach i zombie bohaterów. A sposobami tymi będą na przykład kultowe szpony z adamantium, błyskawica, odłamek oraz mocarne pięści. Do zadawania ran posłużą na natomiast kości... a z tymi jak wiecie bywa różnie. Raz się rzuci lepiej, raz gorzej. Jak będzie tym razem? Czy uda mi się tak zakombinować, żeby zwiać przez garaż, czy będzie wręcz przeciwnie? Zapraszam!



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Messina 1347 | gameplay 153

Szczury w roli głównej występowały już na kanale SoloGram. Szczurołap przydałby się również w Messinie, zwłaszcza w 1347 roku, kiedy to miasto nawiedziła szczurza zaraza. Statki, które licznie cumowały do portu wysadzały na ląd nie tylko towary, ludzi i szczury, ale także pchły, które tę zarazę roznosiły. A robiły to bardzo skutecznie. Na szczęście zjawiamy się my - namiestnicy-szczurołapy, pogromcy zarazy, którą wypalamy ogniem i ratujemy ludność. Ale tylko zakonnice, arystokratów i rzemieślników. Tych zarażonych umieszczamy w chatach kwarantannowych, a zdrowych zatrudniamy w swojej posiadłości, żeby produkowali drewno, budowali warsztaty, zarabiali kasiorę i modlili się o ogień, bez którego w tej grze raczej nic nie zdziałamy. Messina 1347 to zatem gra o optymalizacji ruchów, wyborze akcji dających nam jak najwięcej kombosów. W pudełkowym wariancie solo, przeciwnikiem jest wirtualny przeszkadzacz, który niestety nie zbiera punktów, a jedynie zabiera nam miejsce, kafelki budowli i podkrada statki. 140 punktów zwycięstwa to wynik, który według instrukcji uznawany jest za dobry. Czy uda mi się go osiągnąć? Czy starczy mi zapału/ek, żeby zwalczyć panoszącą się zarazę? No i wreszcie czy będzie sucho u pana Suchego?



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Era innowacji | gameplay 152

Terra Mystica na sterydach! Ten planszowy botoks wstrzyknięty w planszę spowodował, że otrzymaliśmy cudowną grę, bogatszą w treści, dodatkowe zasoby i nowe sposoby na pozyskiwanie punktów zwycięstwa, a przez to jeszcze bardziej potrafiącą palić zwoje mózgowe graczy. Dla jednych może to być już przerost formy nad treścią, dla drugich natomiast będzie świetnym uzupełnieniem lubianej gry. Fani wariantów solo rozkoszować się będą dołączoną już w pudełku Automą ze stajni Automa Factory, która jak to zazwyczaj w przypadku jej autorów bywa, została świetnie wymyślona, gdyż doskonale imituje drugiego gracza. Po jednej rozgrywce staje się bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze, przez co daje graczowi skupić się wyłącznie na swoim ruchu i planowaniu kolejnych etapów w grze. Dzisiaj wyjątkowo zapraszam Was również na prezentację setupu gry, który jest trochę upierdliwy, to fakt... ale znamy gorsze. Warto jednak przez to przebrnąć, bo zaraz po nim czeka na nas morze... Ba, nawet ocean planszowego kombinowania, które tak bardzo lubimy. Polecam!


 

» 👥 NieSoloGram #16: SPICY | rozgrywka na 4 graczy | KONKURS na 150 rozgrywek | gameplay 151

🎬 150 pełnych rozgrywek solo i niesolo już na kanale SoloGram! Przy okazji nagrywania dla Was rozgrywki w Age of Steam postanowiliśmy nagrać jeszcze krótką potyczkę w śmieszną małą karciankę, która niedawno ukazała się pod szyldem Portal Games. Gierka o blefowaniu, dobra propozycja jako fillerek po ciężkiej partii albo na rozgrzewkę przed takową. Może być śmiesznie i zabawnie, może być stresująco, a może być zupełnie nudno. Wszystko zależy jakie towarzystwo dobierzecie do partyjki. A ta będzie raczej krótka. Zobaczcie sami, jak wygląda przykładowa rozgrywka czterech zmęczonych porą graczy z głupawką.



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Keyflower - bot "Wieśniak" | gameplay 150

Dawno nie prezentowałem Wam jakichś autorskich rozwiązań na rozgrywkę solo. A jako, że tytuł który Wam prezentuję nie posiada oficjalnego wariantu solo, a jest grą, którą strasznie chciałem Wam pokazać, postanowiłem wymyślić coś na tę właśnie okazję. Tym razem zadanie było trochę trudniejsze, bo bot musiał choć trochę imitować sztukę licytacji. Trzeba więc było upchnąć w niego dużą szczyptę wredności. Czy mi się to udało? Będziecie jak zwykle trochę testerami tego wariantu, więc oceńcie sami, jak to wyszło. Do obsługi wystarczy kość K6 i worek. Jak będziecie mogli zobaczyć, nie jest ona zbyt skomplikowana. Wracając do samej gry, bo tu warto coś więcej dorzucić - proste zasady, zasłonki-domki, trochę meepelków i sto kilogramów negatywnej interakcji. Zobaczcie jak to działa, tytuł godny odświeżenia i polecenia.


 

» 👥 NieSoloGram #15: AGE OF STEAM | rozgrywka na 4 graczy | KONKURS na 3000 subów | gameplay 149

🍻🎊 𝟯𝟬𝟬𝟬 SUBSKRYBENTÓW KANAŁU 𝗦𝗢𝗟𝗢𝗚𝗥𝗔𝗠!
Z tej okazji zapraszam Was na specjalną, obiecywaną już dawno temu rozgrywkę w Age of Steam - genialną grę autorstwa Martina Wallace'a o budowaniu połączeń kolejowych, przewożeniu dóbr i zarabianiu dolarów. Do tego pana jeszcze za chwilę wrócimy, a póki co skupmy się na okazji. No właśnie, bo to nie byle jaka okazja. Jeżeli jeszcze jakiś czas temu ktoś by mi powiedział, że uda mi się zgromadzić tylu fanów planszówek i wariantów solo w grach w ramach kanału prezentującego pełne rozgrywki, powiedziałbym raczej, że upadł na głowę. No i właśnie miałby potłuczoną łepetynę. Bardzo dziękuję Wam wszystkim, że jesteście, że oglądacie, że komentujecie, że dajecie tyle pozytywnych reakcji a w ostatnim czasie także, że dołączacie do grona wspierających kanał!
😘 JESTEŚCIE FAJNI!



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Arkana magii | gameplay 148

Zaklęcia, artefakty, magowie, czarodzieje... czyli się dzieje! No ale żeby się działo, potrzeba nam odpowiednio wszystko zaplanować. Przez całą rozgrywkę trzeba będzie decydować, czy wybraną przez nas kartę zaklęcia, jedną z tych, które otrzymamy od współgracz, odrzucić by uruchomić zaklęcia ze szkół magii wskazanych przez dwa przypisane do danej tury księżyce, czy też zagrać tę kartę przygotowując ją do takowego odpalenia w następnych turach... Ta sztuka magii jest ciekawa, ale czy da nam poczuć się czarodziejami? Czy grafiki umieszczone na kartach w ogóle będą przykuwały naszą uwagę? Czy mechanika draftu kart, którą w prezentowanym wariancie solo imituje specjalne piramidalne ułożenie kart, sprawi nam przyjemność z rozgrywki, pozwoli zapanować nad losowością i dobrze zaplanować akcje, które chcielibyśmy wykonać? Przekonajcie się sami, jaka to gra i jak wygląda rozgrywka w pudełkowy wariant solo, w którym gracz stara się pobić swój rekord punktowy.



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Architekci zachodniego królestwa | gameplay 147

Po Wędrowcach i Paladynach, przyszedł czas na Architektów, ale tym razem zaprezentuję Wam jak strasznie mi się ta gra nie spina. Nie wiem z czego to wynika, być może z faktu, że generalnie wolę gry, w których gromadzi się większą ilość punktów, bo tutaj nieco ponad trzydzieści to mój życiowy rekord. Mam też wrażenie, że jest sporo słabych miejsc w tej grze - pomocnicy, którzy na mój gust pomagają raczej kiepsko, budynki których wznoszenie nierzadko wymaga zbyt dużej ilości ruchów, co w rezultacie nie przedkłada się na ilość punktów, jakie można po budowie zarobić, czy wreszcie niewielka regrywalność - bo robi się zawsze prawie to samo. Są jednak także fajne pomysły - porywanie robotników, osadzanie w więzieniu i ich uwalnianie jako sposób na odzyskiwanie ruchu po wykonanych akcjach, jest całkiem spoko rozwiązaniem. Ale cała reszta gry, która ewidentnie wokół tej mechaniki została dobudowana, jakoś mi się nie klei. A może to tylko ja mam jakiś problem z tym tytułem? Może rozwija skrzydła przy maksymalnej ilości graczy, a może dopiero z dodatkiem? Oglądnijcie pełną rozgrywkę solo i napiszcie co myślicie o Architektach Zachodniego Królestwa.



»» Partnerem odcinka jest KSIĘGRALNIA - Wszystko gra i czyta

 

» Pod wrogim niebem | gameplay 146

Trochę się naczekała, ale wreszcie się udało. Pod wrogim niebem - bardzo sympatyczna gra dla solograczy, w której poprzez odpowiednie zarządzanie kośćmi i skomplikowane nieraz podejmowanie decyzji, gracz będzie starał się obronić miasto przed atakiem obcych i w określonym czasie ukończyć badania. Trzeba będzie pozyskiwać niezbędną do wykonywania badań, odkrywania pomieszczeń i atakowania statków energię. Będzie można zatrudnić dodatkowe roboty, które automatycznie będą za nas wykonywać pewne zadania. Przede wszystkim trzeba będzie także obserwować zbliżający się statek matkę, który regularnie będzie "wysrywać" na nas małe latające wredne stateczki, a te będą próbowały nam zniszczyć bazę. Zapraszam na pełną rozgrywkę na średnim poziomie trudności.


 

» Anno 1800 | gameplay 145

Rewolucja przemysłowa w rozkwicie. W planszowej wersji tej popularnej gry strategicznej będziemy musieli zoptymalizować nasze posunięcia związane z rozbudową przemysłu, powiększaniem populacji oraz realizacją celów stawianych przez rękę kart symbolizującą lud oczekujący różnorodnych dóbr. Kto pierwszy pozbędzie się tych kart, ten kończy rozgrywkę, a wygrywa ten z graczy, który zdobędzie jak najwięcej punktów zwycięstwa. W prezentowanej rozgrywce solo moim przeciwnikiem będzie bot Penelopa - bardzo sprytnie wymyślony i prosty w obsłudze gracz wirtualny, który za sprawą nie kart i nie kości, a trzech worków, będzie świetnie odgrywał rolę żywego gracza. Zobaczcie jak wyglądają zasady gry i rozgrywka solo w ten ciekawy tytuł Martina Wallace'a.


 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21

PARTNERZY SOLOGRAMU:

Księgralnia - wszystko gra i czyta

Planszeo Fajne Konkursy