Zapraszam Was do świata gier planszowych i do wspólnej przygody wraz ze mną w wariantach solo i nie tylko. Poniżej ostatnie rozgrywki:
Zbudowanie nowoczesnego zoo nie należy do najłatwiejszych zadań. Podobnie jest w nowej grze Ark Nova, w której będę zbierał karty z przeróżnymi zwierzętami, sponsorami, którzy będą ulepszać wygląd i funkcjonowanie mojego zoo, a także z projektami ochrony przyrody. Będę budował wybiegi a następnie zasiedlał je wybranymi gatunkami zwierząt. Wszystko to oczywiście po to, by zwiększać się na dwóch torach punktacji: atrakcyjności i ochrony przyrody. Kiedy te dwa tory się przetną, gra kończy się i wyłoniony zostaje zwycięzca. W rozgrywce solo wygląda to nieco inaczej, ale to już zobaczycie sami. Zapraszam!
Tym razem nieco inny odcinek. Na początku tradycyjnie zaprezentuję Wam zasady gry a potem to Wy dokonacie wyboru, którą rozgrywkę będziecie chcieli oglądnąć: typowy tryb solo lub wariant kooperacyjny sterowany przeze mnie. A kto jest gwiazdą dzisiejszego odcinka? Niejaki doktor Fuks, który będzie starał się nam zrobić kuku, tworząc wyrwy w czasoprzestrzeni i rozsiewając duplikaty. A my przypadkowi jak się okazuje członkowie Agencji będziemy starali się go powtrzymać, wykorzystując do tego swoje wrodzone moce oraz siłę artefaktów. A zatem gotowi? Start!
Czasami na kanale SoloGram mają miejsce podróże w czasie. Tym razem cofniemy się o 10 lat, kiedy to miała miejsce premiera gry Terra Mystica. Aby móc zagrać w nią solo należy zaopatrzyć się w dodatek od Automa Factory. Wirtualny gracz jest sprytny i jak zwykle jest oszustem - nie zbiera pieniędzy, mocy, robotników... Ale zbiera punkty. I tradycyjnie ten gracz, który zdobędzie ich więcej, wygra. Jak będzie tym razem? Zobaczcie najpierw kilka słów o zasadach gry, a potem pełną rozgrywkę solo z Automą na poziomie Automächtig.
RoboKid - to wredny bot stworzony przez jednego z fanów gry. To właśnie on - znaczy nie fan, a robo - będzie moim dzisiejszym przeciwnikiem w trakcie pełnej rozgrywki solo w Fort - ciekawą karciankę ze śmiesznymi ilustracjami. Będzie wrednie - bo będziemy sobie wykradać ziomków z podwórka. Nie będzie nudno - bo będziemy zbierać graty i pizzę oraz starać się pozyskać jak najwięcej ciekawych kumpli, by wspólnie zbudować najlepszą bazę pod słońcem - zwaną w grze fortem.
Ostatnio Richard Amann, Victor Peter i Dávid Turczi zabrali nas w świat przyszłości poplątany z przeszłością w Anachrony. Dzisiaj zapraszają nas do Magorii - stolicy iluzji, gdzie ja i mój wirtualny przeciwnik będziemy starali się zdobyć tytuł legendarnego spadkobiercy Dahlgarda - wielkiego mistrza iluzji. Będziemy zbierać odłamki trickerionu - artefaktu, który w rzeczywistości był czymś więcej niż tylko zwykłym talizmanem szczęścia. Będziemy zdobywać pieniądze, kolejnych pomocników i przedmioty, które pozwolą nam uczyć się i prezentować coraz to wymyślniejsze triki w miejskim teatrze. Podtytuł gry to Legendy iluzji... W przypadku polskiego świata gier planszowych można dopowiedzieć jeszcze: "Legenda jeszcze niewydana przez Portal" ;)Czy to się stanie? Nie wiem. Ale wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji zobaczyć jak działa Trickerion w akcji, w rozgrywce solo, zapraszam na pełną rozgrywkę przeplecioną z wyjaśnieniem zasad.
Mamy XXVI wiek, w którym teraźniejszość totalnie miesza się z przeszłością i przyszłością. W tym zamieszaniu kierował będę swoją Ścieżką Dominacji, wysyłając swoich robotników do wykonywania różnego rodzaju prac. Niektórzy będą potrzebowali egzoszkieletów, niektórzy będą pracować w domciu. Będziemy zbierać wodę, uran, tytan, złoto i niezastąpione neutronium. A wszystko po to, by zebrać jak najwięcej punktów i wygrać z moim wirtualnym przeciwnikiem Chronobotem. Jak to wypadnie? Zapraszam na pełną rozgrywkę solo, w której nietypowo o zasadach gry będę mówił trochę w trakcie grania.
Nie upłynęło wiele czasu a już zapraszam Was na kolejną rozgrywkę w ramach sekcji "NieSoloGram" - tym razem wyjazdowo, bo gościmy u Radka (tak, to ten pan od kolędowania). Dlaczego tak szybko? Tytuł to bardzo gorący, bowiem już 15.06.2022 Bretwalda pojawi(ła) się na Gamefoundzie, więc jest dobra okazja by wspólnie przenieść się do Brytanii do roku 796 i pokazać Wam jak czterech monarchów będzie łoić się na planszy w celu przejęcia kontroli nad najbardziej kluczowymi obszarami. Dzięki wydawnictwu Phalanx i Księgralni, wpadł nam w ręce prototyp gry, więc nie było wyjścia, trzeba było go Wam pokazać. Mieliśmy "trochę bardzo" mało czasu więc wybaczcie nam wszystkie niedociągnięcia techniczne, czy też momentami dość długie rozmyślania nad niektórymi etapami gry. A ta warta jest zainteresowania, co mam nadzieję będziecie mogli wywnioskować już sami, oglądając nasze zmagania nad planszą.
------------------------------------------------------------------------------------------------
🔥 UWAGA!
Jeżeli spodobały się Wam solidne drewniane podstawki na karty, które zrobił 👨🦳 Radek i chcielibyście mieć takowe również na swoim stole, napiszcie koniecznie na adres kontakt@sologram.pl, a Radek chętne wystruga 🪓 takie dla Was :) Dzięki!
Dzisiaj razem z Arturem - moim wirtualnym przeciwnikiem, zapraszamy Was na zaginioną wyspę Arnak, gdzie będziemy eksplorować, kopać, organizować wyprawy, ujarzmiać strażników, badać świątynię i zbierać przeróżne dobra, które będzie można wymieniać w przedmioty i artefakty. Wszystko to w celu zarobienia jak największej ilości punktów zwycięstwa. Kto tym razem?
Witam w całkiem nowej sekcji, która otrzymała roboczą nazwę "NieSoloGram". Co jakiś czas chciałbym w niej zaprezentować Wam pełne rozgrywki, ale nagrywane już nie samemu, a w miłym gronie znajomych. W pierwszym odcinku z tej serii razem z Sebastianem z Księgralni, Radkiem Ozyrysem i Jakubem II Kondziem (jak się okaże człowiekiem o wielu także innych imionach), chcemy zabrać Was w świat Egipskich bogów, w którym będą działy się przeróżne rzeczy... Zapraszam na prawie 3 godziny naszego "łojenia się" na planszy w celu przetrwania i uzyskania chwały w kraju nad Nilem, które poprzedzą zasady gry dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą jak grać w Ankh - Bogowie Egiptu.
Czekamy z niecierpliwością na Wasze opinie i uwagi o naszych zmaganiach przy planszy!
Zapraszam na kolejny przykład świetnej roboty Davida Turcziego - mistrza solowych wariantów w grach. Bardzo przyjemna karcianka w operowanie barbarzyńską, wybraną przez gracza nacją w taki sposób, by ostatecznie rozwinąć ją w rozbudowane imperium. Oczywiście wszystko w celu zgromadzenia jak największej ilości punktów, które ostatecznie mają wyłonić lepszą cywilizację. Zatem najpierw kilka słów o zasadach, a potem prawie dwie godziny mielenia kartami dwóch nacji: ja Macedończyków, a automa Centurion talią Persów.